Lineární polohovací osy - PAS
|
Lineární osy PAS jsou polohovány buď ozubeným řemenem nebo kuličkovým šroubem. Podle zatížení je možno volit průřez profilu šířky 40, 60, 80 nebo 110 mm. Vozíky mají buď kuličkové vedení pro větší zatížení a přesnost nebo kladičkové vedení s použitím ložiskových rolen pro větší rychlosti. Při větších klopných momentech zátěže je možno zvolit delší vozík, případně pro rozměrnější zátěže více pevně spojených vozíků. Osy jsou vybaveny induktivními snímači koncových poloh. Ke konstrukci se osy připevňují pomocí závitových kamenů a drážek na dolní a bočních stranách profilu. Dutina profilu řemenových os je kryta proti znečistění vlastním řemenem. Krytí profilu je možno zvýšit ocelovou planžetou s magnetickým uzávěrem. Pro náročnější prostředí se nabízí antistatické nebo též antikorozní provedení. |
Opakovaná přesnost polohování je u všech os +/- 0,02 mm. Maximální povolené zrychlení je 10 m/s2 |
Typové označení |
Průřez profilu osy (mm) |
Hmotnost přímé zátěže max. (kg) |
Posuvná síla max. (N) |
Stoupání šroubu (mm) |
Průměr šroubu (mm) |
Rychlost pojezdu max. (m/s) |
Délka pojezdu max. (mm) |
PAS 42SB PAS 43SB PAS 44SB |
60x60 80x80 110x110 |
24 60 100 |
1.035 1.180 1.975 |
5/10/16 5/10/20 5/10/25 |
16 20 24 |
0,80 1,00 1,25 |
1.500 3.000 3.000 |
B. Lineární osy s ozubeným řemenem Opakovaná přesnost polohování je u všech os +/- 0,05 mm. Maximální povolené zrychlení je 20 m/s2 Osy s pojezdovými rolnami mají v označení na konci písmeno R, u kuličkových vedení je písmeno B. |
Typové označení |
Průřez profilu osy (mm) |
Hmotnost přímé zátěže max. (kg) |
Posuvná síla max. (N) |
Zdvih na otáčku (mm) |
Šířka řemenu (mm) |
Rychlost pojezdu max. (m/s) |
Délka pojezdu max. (mm) |
PAS 41BR PAS 42BR PAS 43BR |
40x40 60x60 80x80 |
6 12 30 |
300 800 1.100 |
84 155 205 |
15 25 30 |
8,0 8,0 8,0 |
3.000 5.500 5.500 |
PAS 42BB PAS 43BB PAS 44BB |
60x60 80x80 110x110 |
24 60 100 |
800 1.100 2.600 |
155 205 264 |
25 30 50 |
5,0 5,0 5,0 |
5.500 5.500 5.500 |
Maximální přípustné dynamické síly a klopné momenty působící na jezdec lineární osy závisí nepřímo úměrně na rychlosti pojezdu. Tyto závislosti pro konkrétní typy polohovací osy a zvolené délky vozíku jsou uvedeny v dokumentaci ke stažení. |
C. Dvojice lineárních os s ozubeným řemenem Při vyšším zatížení a působení větších klopných momentů na vozík je možno lineární osy s ozubeným řemenem posílit paralelním vedením do určité vzdálenosti od hlavní osy nebo druhou osou synchronizovanou s první osou společnou hřídelí, kdy obě osy mají pak společný pohon. |
|
Lineární osa s pomocným vedením MAXH |
Dvojice lineárních os MAXS (společná hřídel) |
Typové označení |
Průřez profilu osy (mm) |
Hmotnost přímé zátěže max. (kg) |
Posuvná síla max. (N) |
Zdvih na otáčku (mm) |
Rychlost pojezdu max. (m/s) |
Distance obou os max. (mm) |
Délka pojezdu max. (mm) |
MAXH1BR MAXH2BR MAXH2BB MAXH3BR MAXH3BB MAXH4BB |
40x40 60x60 60x60 80x80 80x80 110x110 |
11 22 45 55 110 175 |
300 800 800 1.100 1.100 2.600 |
84 155 155 205 205 264 |
8,0 8,0 5,0 8,0 5,0 5,0 |
300 400 400 500 500 600 |
3.000 5.500 5.500 5.500 5.500 5.500 |
MAXS1BR MAXS2BR MAXS2BB MAXS3BR MAXS3BB MAXS4BB |
40x40 60x60 60x60 80x80 80x80 110x110 |
11 22 45 55 110 175 |
450 1.200 1.200 1.650 1.650 3.900 |
84 155 155 205 205 264 |
8,0 8,0 5,0 8,0 5,0 5,0 |
1.400 1.800 1.800 2.300 2.300 2.800 |
3.000 5.500 5.500 5.500 5.500 5.500 |
Maximální povolené zrychlení je 20 m/s2 Osy s pojezdovými rolnami mají v označení na konci písmeno R, u kuličkových vedení je písmeno B. |
Dokumentace :
Manuál pro osy PAS s kuličkovým šroubem Manuál pro osy PAS s ozubeným řemenem Manuál pro víceosové systémy MAX |
2,56 MB 5,01 MB 1,05 MB 1,46 MB 5,74 MB 1,29 MB 1,38 MB |
3D-model : Vám vygenerujeme a pošleme e-mailem nebo si jej můžete sami sestavit na portálu b2b.partcommunity.com |